Lonque | Kind onder Vuur
221
single,single-post,postid-221,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.6.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive
 
Kind onder Vuur

22 Okt Kind onder Vuur

Foto: Fred Ernst

Begrip kweken
Hoe kweek je begrip voor kinderen die in oorlog leven bij kinderen die niet in oorlog leven? Het Rode Kruis en het Humanity House hebben daarvoor de tentoonstelling Kind onder Vuur gemaakt.

Communicatie
Mijn taak was de communicatie en marketing vanuit het Rode Kruis te doen en daarin samen te werken met het Humanity House en de opdrachtnemer Critical Mass. Ook was ik, samen met een collega, plaatsvervangend projectleider in een cruciale fase van het project.

Gedaan
Ik heb een Marketing Communicatie Plan geschreven, waarin zowel de communicatie naar buiten toe als de communicatie binnen de vereniging aan bod kwam. Ik heb het basisverhaal geschreven, waarop  andere teksten zijn gebaseerd. Ik heb alle communicatie en marketingmiddelen (poster, banner, flyer) beoordeeld en getoetst of ze aansloten bij behoeften binnen het Rode Kruis. Ik werkte nauw samen met de persvoorlichters en social media specialisten binnen het Rode Kruis.

Resultaat
Ik heb bijgedragen aan een marketing communicatie campagne waarin zowel het Rode Kruis als het Humanity House zich herkenden en wat aansprekend was voor de doelgroep. Door het continue schakelen tussen de mensen van de inhoud binnen de vereniging, de projectleider, contacten bij het Humanity House en de opdrachtnemer is het gelukt onder flinke tijdsdruk een herkenbaar campagnebeeld neer te zetten en een bijzondere lancering te organiseren waar kinderen centraal stonden en tegelijkertijd de boodschap van de tentoonstelling goed voor het voetlicht werd gebracht.

Link
Kind onder Vuur